Dnia 11.06.2018r. została zorganizowana wycieczka dla uczniów jak również rodziców do Biskupina oraz Wenecji. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania osady Biskupin, która zbudowana została ok. VIII wieku p.n.e.  Dzięki przewodnikowi uczniowie zapoznali się z historią osady, po czym wzięli udział w lekcji pt. „Od płacidła do monety - dzieje pieniądza”. Dowiedzieliśmy się jakie były formy płatności w czasach handlu wymiennego. Omówione zostało także pojawienia się pierwszych monet w Lidii (VII w. p.n.e.), od asa do denara, czyli powstanie „wspólnej” waluty europejskiej. Dodatkowo dowiedzieliśmy się o roli Bolesława Chrobrego i pierwszych polskich monetach. Na koniec każdy uczestnik miał możliwość samodzielnego wybicia kopi denara. Dodatkową atrakcją był rejs statkiem pasażerskim „Diabeł Wenecki” po Jeziorze Biskupińskim. Była to wyjątkowa okazja do podziwiania rezerwatu z zupełnie innej perspektywy.  Następnie wyruszyliśmy na podbój Wenecji, który zaczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Kolejki Wąskotorowej . Weneckie muzeum to jeden z największych w Europie skansenów kolei wąskotorowej. Zgromadzone jest tam kilkadziesiąt niezwykłych eksponatów - między innymi 17 zabytkowych parowozów (najstarszy pochodzi z 1899 roku, kilka następnych z okresu I wojny światowej), wagony o najróżniejszym przeznaczeniu - towarowe, pasażerskie, drezyny ręczne i motorowe, do których każdy mógł wejść i poczuć niezwykły klimat tamtych dni. Następnie udaliśmy się na  Zamek Diabła Weneckiego, który był ostatnim punktem naszej wycieczki. Zmęczenia ale bardzo zadowoleni ruszyliśmy w drogę powrotną.

Wybierz nas

• Wykwalifikowana kadra
  • Małoliczne oddziały
  • Język angielski w przedszkolu
  • Indywidualne podejście
  • Blisko Ciebie...

Nasze motto

"Staramy się każde dziecko zrozumieć i stwarzać mu warunki i bodźce, aby chciało być lepsze."